Ivan Šimek, dnes nezávislý konzultant a učiteľ na univerzite, vstúpil do marketingového a mediálneho priestoru v roku 1995, kedy sa spolupodieľal na založení prvej, pôvodne juhoafrickej platenej televízie kategórie premium v Českej a Slovenskej republike. Európska časť spoločnosti je dnes súčasťou Sky Television Group.
V rokoch 1999 až 2018 pôsobil ako generálny riaditeľ agentúry TNS (dnes Kantar), ktorá sa postupne stala najväčšou agentúrou v danej oblasti na Slovensku. Počas tohto obdobia agentúra pod jeho vedením realizovala od roku 2000 prvé nezávislé meranie prevádzky internetu, od roku 2004 zaviedla elektronické meranie televíznej sledovanosti, neskôr prvý panel užívateľov internetu, projekt monitoringu výdavkov do reklamy, prvý projekt merania a monitoringu efektivity vonkajšej reklamy, meranie účinnosti sponzoringu a podieľala sa na rozvoji množstva ďalších produktov a značiek.
V rámci štruktúr TNS Global tiež pôsobil niekoľko rokov ako regionálny riaditeľ pre rozvoj v krajinách strednej Európy a Balkánu a riaditeľ Kantar Media CZ.