All around the world countries deal with unprecedented inflation. The fear of recession is also on the front pages of many newspapers and a subject of many companies’ town halls. Now we know a lot about how categories and brands grow - the knowledge about the evidence-based approach to growth is penetrating organizations around the world.
However, how such turbulent times impact what we know about how categories and brands grow? Do the fundamentals of evidence-based investments still hold? What about premiumization? Will inflationary pressures come in the way of premiumization strategies? What about private labels - will they win now that consumers trade down?
Pri riadení rastu značiek platí podobne ako aj v iných oblastiach marketingu: rásť môže čokoľvek, ale nie všetko. Preto sa marketéri musia pri budovaní a riadení značky sústreďovať predovšetkým na jej kvalitatívny rast a nie na rast za každú cenu. Prečo je penetrácia značky na trhu kľúčovým faktorom jej rastu, na ktorý sa musíme zamerať? Ako ju dosiahnuť? Aké sú kľúčové faktory jej rastu? Nenechávajme sa zmiasť vysokými ukazovateľmi rastu – vždy záleží na rozsahu. Aj nižšie miery rastu môžu priniesť jeho vyššiu kvalitu. Práve preto si marketéri musia vždy jasne odpovedať na otázku – čo a ako má rásť.
Tohtoročná štúdia KPMG Customer Experience skúma dopad zákazníckej skúsenosti (CX) na finančnú výkonnosť firmy. Podľa jej zistení lepšia zákaznícka skúsenosť je spojená s preukázateľne vyššou finančnou výkonnosťou a tak aj hodnotou firiem. Ako dopadli v hodnotení značky pôsobiace na Slovensku a ktoré trendy naznačujú výsledky?
Naša brandová stratégia dlhé roky stavala na predpoklade, že keď budeme ponúkať kvalitné služby, zákazníci objavia Martinus aj sami. Namiesto toho sme my objavili iné pohľady na marketing a po 30 rokoch na trhu sme sa odhodlali na plnohodnotné investície do budovania značky, vrátane našej prvej televíznej reklamy. Je čas pozrieť sa na to, či to bol dobrý nápad.
Telekom tento rok prišiel s novým komunikačným konceptom #Rešpekt. Bol to pre značku v týchto časoch dobrý ťah? Môže mať hodnotovo orientovaná komunikácia komerčný úspech? Odpovede na tieto otázky a mnoho ďalších skúseností s prácou pre globálnu značku na lokálnom trhu sa dozviete z tejto prednášky.
Ako sme zmenili vnímane značky SPP z ťažkopádnej fosílnej energetickej spoločnosti minulosti na brandového lídra v segmente čistá energia budúcnosti.
Nie je to tak dávno, keď bol Hyundai v tieni najmä európskych a amerických automobilových značiek. Dnes je Hyundai na Slovensku trhovou jednotkou u súkromnej klientely, má najpredávanejšie modely áut a u zákazníkov sa teší vysokej spokojnosti a lojalite. Je za úspechom značky len dobrý produkt a férová cena? Áno, aj. Ale na pozadí všetkých tých žiarivých highlightov, trhových podielov a ocenení sa skrýva premyslená a dôsledne realizovaná stratégia, ktorá je postavená predovšetkým na autentickej a uveriteľnej komunikácii, prísnom zameraní sa na zákaznícku skúsenosť a odvahe byť aj v digitálnej dobe k ľuďom fyzicky čo najbližšie.
Zápas s ekonomickou neistotou akceleroval dôležitosť identity značky a jej kľúčových assetov pri riadení rastu a zvyšovaní hodnoty biznisu. Čo je brand idea, a prečo by mala byť ústredným princípom budovania vašej značky a silným východiskom pre konzistentnú identitu i komunikačnú stratégiu? A je funkčná identita skutočne len výsadou globálnych gigantov, alebo nevyhnutným predpokladom konkurencieschopnosti slovenských značiek v domácom i medzinárodnom prostredí?
3 základné oblasti, ktoré musíte mať zvládnuté na ceste pri budovaní úspešnej značky
Sú základné princípy úspešného budovania a rast značiek, bez ktorých to nejde. Sú na to aj dôkazy. Akú úlohu tu zohrávajú faktory ako znalosť správania sa kategórii značiek, ich penetrácia na trhu, mentálna a fyzická dostupnosť, budovanie ich význačnosti (distinctiveness) či private labels?
Veľké VS malé značky | Globálne VS domáce značky: Aj malé a domáce značky chcú bojovať o priazeň zákazníkov. Majú vôbec voči veľkým či globálnym značkám šancu uspieť? Ako ich budovať? Čo je brand idea a prečo by mala byť ústredným princípom budovania značky? Je funkčná identita značiek skutočne len výsadou globálnych gigantov alebo nevyhnutným predpokladom konkurencieschopnosti domácich značiek na slovenskom trhu?
Čo nám dokážu povedať prieskumy o značkách? Čo všetko potrebujeme/musíme merať, aby sme vedeli viac o značkách a zákazníkoch? Aké atribúty značiek je dôležité merať a ako nám to môže pomôcť? Ako súvisí hodnota značky s hodnotou firmy? Aký má dopad zákaznícka skúsenosť na výkonnosť a hodnotu značky?
Nielen o týchto otázkach budú v paneli „Ako tvoriť úspešné značky dnes?“ diskutovať profesionáli a odborníci na marketing z rôznych oblastí.
Moderátor: Peter Šebo | Founder & CDO | PS:Digital
Súčasný marketing je posadnutý udržateľnosťou, diverzitou a brand purpose. Je to len ďalšia móda, alebo niečo z tohto aj predáva? Sú marketéri privilegovaní pokrytci, ktorým ľudia aj tak neveria? Alebo naozaj dokážu zmeniť svet k lepšiemu?
3 základné oblasti, ktoré musíte mať zvládnuté, aby vaša značka bola spoločensky zodpovedná, ale zároveň aj úspešná a efektívna
Naozaj potrebujú značky okrem komunikovania ich produktov a služieb zahrnúť do komunikácie aj spoločensky angažované témy? Mala by každá značka mať svoju „tému“? Ako ju vytvoriť, pokiaľ ju nemáme? Sú oblasti, ktorým by sa mali úspešné značky radšej vyhnúť?
Zmenili sa dnes pravidlá pozicioningu značiek a tvorby brand purpose stratégie? Ako nájsť svoju „severku“ značky tak, aby bola autentická, vychádzala z core biznisu a zároveň tímového spiritu firmy?
Sú ESG kritériá skôr určené pre investorov a audítorov ako pre reálny život značky? Ako sa má značka vyrovnať s tým, že environmentálne, sociálne a riadiace normy jej neraz diktujú politiky EÚ, ktoré sú však nie vždy v súlade s väčšinovým názorom zákazníkov? Ako ich implementovať, a zároveň neskĺznuť do extrémov, napríklad, do greenwashingu?
Nielen o týchto otázkach budú v diskusnom paneli „Efektívne budovanie značiek a spoločenská zodpovednosť“ diskutovať profesionáli a odborníci na marketing z rôznych oblastí.
Moderátor: Martin Mazag | Managing Partner | PRime time